Effectindicatoren | Realisatie | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting | ||
Aantal ernstige verkeersongevallen | 76 | 104 | 94 | 85 | 76 | 68 | ||
Toelichting cijfers: | Het doel is om jaarlijks het aantal ernstige verkeersongevallen met 10% te verminderen. In het jaarlijks te ontwikkelen actieplan verkeersveiligheid zal in beeld worden gebracht welke maatregelen daar voor nodig zijn. In 2020 zijn er vanwege corona afwijkende resultaten. In de begroting voor 2022 zijn we uitgegaan van een normaal (hersteld) verkeersbeeld. | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toelichting indicator: | Aantal ernstige verkeersongevallen op gemeentelijke wegen. De Randweg (N2) wordt hierin niet meegenomen. | |||||||
Motivatie keuze: | Het aantal ernstige verkeersongevallen geeft een indicatie van de verkeersveiligheid in Eindhoven. Het streven naar minder verkeersongevallen (en slachtoffers) maakt onderdeel uit van de strategische doelen die verwoord zijn in de Visie Eindhoven op Weg (2013). | |||||||
Bron: | VIA Ongevallendatabase | |||||||
Bron type: | registratie | |||||||
Frequentie: | jaarlijks | |||||||
Hoort bij doel: | Verkeersveilige stad | |||||||
Beleidsstukken: | ||||||||
Auto-intensiteiten in het centrum | 100 | 98 | 97 | 96 | 95 | 94 | ||
Toelichting cijfers: | Het meten van het aantal gemotoriseerde voertuigen in de drie spoortunnels (Vestdijktunnel, Boschdijktunnel en Elisabethtunnel) is een belangrijke maatstaf voor de ontwikkeling en gebruik van autogebruik in het centrum. Met deze indicator wordt inzichtelijk wat de trend is van het aantal passerende auto’s door het centrum. We zetten in op een verlaging met het stimuleren van lopen, fietsen en het OV enerzijds, en het verbeteren van doorstroming op de Ring anderzijds. De index is vastgezet op 2020, toen het autoluw centrum is vastgesteld. | |||||||
Toelichting indicator: | Monitoren van het aantal auto's in het centrum. 2020 = 100. | |||||||
Motivatie keuze: | We willen minder autoverkeer in het centrum. We gebruiken onze telpunten om het aantal voertuigen te registreren. | |||||||
Bron: | Eigen telpunten | |||||||
Bron type: | registratie | |||||||
Frequentie: | jaarlijks | |||||||
Hoort bij doel: | Autoluwe binnenstad | |||||||
Beleidsstukken: | ||||||||
Voetganger vriendelijk | 8 | 7,5 | 7,6 | 7,7 | 7,8 | 7,9 | ||
Toelichting cijfers: | In Eindhoven op Weg is de voetganger als belangrijkste modaliteit beschreven. Daarom streven we jaarlijks naar een verbetering van de voetgangervriendelijkheid. | |||||||
Toelichting indicator: | Rapportcijfer voor voetganger-vriendelijkheid | |||||||
Motivatie keuze: | We willen langzaamverkeer stimuleren en faciliteren, daarom goed om de beleving van de voetgangervriendelijkheid te monitoren. | |||||||
Bron: | Inwonersenquête BI | |||||||
Bron type: | enquête | |||||||
Frequentie: | jaarlijks | |||||||
Hoort bij doel: | Autoluwe binnenstad | |||||||
Beleidsstukken: | ||||||||
Fiets vriendelijkheid | 8,3 | 7,5 | 7,6 | 7,7 | 7,8 | 7,9 | ||
Toelichting cijfers: | We streven jaarlijks naar een hogere waardering van de fietsvriendelijkheid. | |||||||
Toelichting indicator: | Rapportcijfer voor fiets vriendelijkheid | |||||||
Motivatie keuze: | We willen langzaamverkeer stimuleren en faciliteren, daarom goed om de beleving van de fietsvriendelijkheid te monitoren | |||||||
Bron: | Inwonersenquête BI | |||||||
Bron type: | enquête | |||||||
Frequentie: | jaarlijks | |||||||
Hoort bij doel: | Autoluwe binnenstad | |||||||
Beleidsstukken: | ||||||||
OV vriendelijkheid | 7,8 | 7,3 | 7,4 | 7,5 | 7,6 | 7,7 | ||
Toelichting cijfers: | We streven naar een jaarlijkse verbetering van de OV vriendelijkheid. | |||||||
Toelichting indicator: | Rapportcijfer voor OV vriendelijkheid | |||||||
Motivatie keuze: | We willen OV stimuleren, daarom monitoren we de beleving van de OV vriendelijkheid | |||||||
Bron: | Inwonersenquête BI | |||||||
Bron type: | enquête | |||||||
Frequentie: | jaarlijks | |||||||
Hoort bij doel: | Autoluwe binnenstad | |||||||
Beleidsstukken: | ||||||||
Rapportcijfer bereikbaarheid van het centrum | 7,4 | 7,4 | 7,5 | 7,6 | 7,7 | 7,8 | ||
Toelichting cijfers: | De ambitie is om de bereikbaarheid van het centrum te verbeteren. Omdat er geen grote verandering/stijging van een rapportcijfer is te verwachten is de ambitie uitgedrukt in een stijging van een tiende procentpunt per vijf jaar. | |||||||
Toelichting indicator: | Het gemiddelde van de rapportcijfers voor de bereikbaarheid van het centrum met auto, fiets en openbaar vervoer uit de inwonersenquête. | |||||||
Motivatie keuze: | Een rapportcijfer voor de bereikbaarheid van het centrum laat zien hoe bewoners de bereikbaarheid van het centrum ervaren. Een goede bereikbaarheid maakt het centrum aantrekkelijker en leefbaarder conform de strategische doelen die zijn verwoord in de visie Eindhoven op Weg (2013). | |||||||
Bron: | Inwonersenquête | |||||||
Bron type: | enquête | |||||||
Frequentie: | jaarlijks | |||||||
Hoort bij doel: | Autoluwe binnenstad | |||||||
Beleidsstukken: | ||||||||
Doorstroming gemotoriseerd verkeer op Ring | 100 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | ||
Toelichting cijfers: | We streven naar een betere doorstroming van de Ring. | |||||||
Toelichting indicator: | Toename van verkeer en doorstroming op de Ring, 2020=100 | |||||||
Motivatie keuze: | Doel is meer verkeer op de Ring en minder in het centrum en een betere doorstroming. | |||||||
Bron: | Eigen telpunten | |||||||
Bron type: | registratie | |||||||
Frequentie: | jaarlijks | |||||||
Hoort bij doel: | Autoluwe binnenstad | |||||||
Beleidsstukken: | ||||||||
Aantal fietsers op fietsroutes | 100 | 104 | 106 | 108 | 110 | 112 | ||
Toelichting cijfers: | We zetten in op het stimuleren van fietsgebruik, omdat het gezond en duurzaam is, en een belangrijke oplossing voor de bereikbaarheid van de stad. Elk jaar zetten we in op een toename van het aantal fietsers. | |||||||
Toelichting indicator: | Tellen van het aantal fietsers op fietsroutes. | |||||||
Motivatie keuze: | We willen langzaamverkeer stimuleren en monitoren daarom het gebruik van de fietsroutes. | |||||||
Bron: | Eigen telpunten | |||||||
Bron type: | registratie | |||||||
Frequentie: | jaarlijks | |||||||
Hoort bij doel: | Bereikbaarheid van de stad | |||||||
Beleidsstukken: | ||||||||
Doorstroming gemotoriseerd verkeer op belangrijke toegangswegen (incl. Ring) | 100 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | ||
Toelichting cijfers: | 2020 is startjaar (100), in de jaren daarna moet de doorstroming verbeteren. | |||||||
Toelichting indicator: | We streven naar een betere doorstroming op de belangrijke toegangswegen (incl Ring) | |||||||
Motivatie keuze: | Door de doorstroming op belangrijke toegangswegen te verbeteren, verleiden we weggebruikers om deze routes te nemen. Hiermee geven we invulling aan autoluw centrum en verminderen we sluipverkeer door wijken. | |||||||
Bron: | Eigen telpunten | |||||||
Bron type: | registratie | |||||||
Frequentie: | jaarlijks | |||||||
Hoort bij doel: | Bereikbaarheid van de stad | |||||||
Beleidsstukken: | ||||||||
% duurzaam vervoer in de modal split | 63% | ≥61% | ≥61% | ≥61% | ≥61% | ≥61% | ||
Toelichting cijfers: | In 2012 (referentiejaar bepalen doelstelling) was het aandeel duurzame mobiliteit 58%. Het doel is om dit te laten groeien tot 66% in 2025. De afgelopen jaren is het aandeel duurzame mobiliteit sneller gegroeid dan verwacht, het in 2016 verwachte aandeel van 60% werd in 2013 al gerealiseerd. De volgende stap (61%) op weg naar de ambitie van 2025 wordt in 2018 verwacht. | |||||||
Toelichting indicator: | De modal split is de verdeling van de vervoerswijzen over een aantal reisbestemmingen samen. De modal split wordt in Eindhoven gemeten via de inwonersenquête en zegt dus alleen iets over de vervoerskeuze van de inwoners van Eindhoven. Het percentage duurzaam vervoer is het aandeel lopen, fiets en OV gebruik bij elkaar opgeteld. Het percentage duurzaam vervoer wordt ook wel het aandeel duurzame mobiliteit genoemd. | |||||||
Motivatie keuze: | De modal split laat zien in welke mate Eindhovenaren kiezen voor duurzame vervoerswijzen. Het streven naar een verandering in de verdeling van vervoerswijzen, met andere woorden vaker lopen, fietsen en reizen met het openbaar vervoer, maakt onderdeel uit van de strategische Doelen die zijn verwoord in de visie Eindhoven op Weg (2013). | |||||||
Bron: | Inwonersenquête | |||||||
Bron type: | enquête | |||||||
Frequentie: | jaarlijks | |||||||
Hoort bij doel: | Duurzame mobiliteit | |||||||
Beleidsstukken: | ||||||||
Aantal openbaar beschikbare deelvoertuigen | 500 | 650 | 1.350 | 2.650 | 2.650 | 2650 | ||
Toelichting cijfers: | Dit is een nieuwe indicator, in 2020 maakte deze geen deel uit van de begroting. | |||||||
Toelichting indicator: | Overzicht van het aantal openbaar beschikbare deelvoertuigen (o.a. fietsen, scooters en auto’s). | |||||||
Motivatie keuze: | Noodzakelijke faciliteit voor stimuleren deelmobiliteit | |||||||
Bron: | Informatie leveranciers en vergunningen | |||||||
Bron type: | registratie | |||||||
Frequentie: | jaarlijks | |||||||
Hoort bij doel: | Duurzame mobiliteit | |||||||
Beleidsstukken: | ||||||||
Aantal geregistreerde emissievrije voertuigen in EHV (RDW) | 2.623 | 2.152 | 3.174 | 3.491 | 3.840 | 4.224 | ||
Toelichting cijfers: | Jaarlijkse groei van 10% | |||||||
Toelichting indicator: | Het betreft het aantal geregistreerde voertuigen van de RDW. | |||||||
Motivatie keuze: | Indicator geeft een beeld van de groei van het aantal emissievrije voertuigen in de stad. Dit draagt bij aan een schonere stad. | |||||||
Bron: | RDW | |||||||
Bron type: | registratie | |||||||
Frequentie: | jaarlijks | |||||||
Hoort bij doel: | Duurzame mobiliteit | |||||||
Beleidsstukken: | ||||||||
% inwoners dat tevreden is over inrichting openbare ruimte | - | - | >75% | >75% | >75% | >75% | ||
Toelichting cijfers: | Betreft het % inwoners dat tevreden is over de inrichting van de openbare ruimte. | |||||||
Toelichting indicator: | Percentage inwoners dat tevreden is over de inrchting van de openbare ruimte | |||||||
Motivatie keuze: | Geeft aan of inwoners tevreden zijn of wij de straten goed inrichten (voldoende groen etc.) | |||||||
Bron: | Inwonersenquête | |||||||
Bron type: | enquête | |||||||
Frequentie: | jaarlijks | |||||||
Hoort bij doel: | Aantrekkelijke en leefbare openbare ruimte | |||||||
Beleidsstukken: | ||||||||
% inwoners dat tevreden is over onderhoud openbare ruimte | - | - | >75% | >75% | >75% | >75% | ||
Toelichting cijfers: | Geeft het % inwoners weer dat tevreden is over de manier waarop de gemeente de openbare ruimte onderhoud (schoon, heel en netjes). | |||||||
Toelichting indicator: | Betreft het % inwoners dat tevreden is over het onderhoud van de openbare ruimte | |||||||
Motivatie keuze: | Sluit aan op de technische monitor in hoeverre de basiskwaliteit op verschillende onderwerpen wordt behaald. Hierdoor presenteren we zowel de objectieve als de subjectieve cijfers | |||||||
Bron: | Inwonersenquête | |||||||
Bron type: | enquête | |||||||
Frequentie: | jaarlijks | |||||||
Hoort bij doel: | Aantrekkelijke en leefbare openbare ruimte | |||||||
Beleidsstukken: | ||||||||
Basiskwaliteit wegen | - | 90% | 90% | 90% | 90% | 90% | ||
Toelichting cijfers: | - gekoppeld aan landelijke systematiek/streefwaardes (CROW) | |||||||
Toelichting indicator: | Geeft inzicht in de technische kwaliteit die buiten op straat objectief is gemeten | |||||||
Motivatie keuze: | Geeft een goed beeld van de technische kwaliteit op straat. Is objectief en maakt het mogelijk om objectief en subjectief (inwonersenquête) met elkaar te vergelijken, waardoor er een goed sturingsinstrument ontstaat | |||||||
Bron: | Extern gespecialiseerd bureau (weginspectie) die werkt volgens landelijk vastgestelde systematiek (CROW) | |||||||
Bron type: | registratie | |||||||
Frequentie: | overig | |||||||
Hoort bij doel: | Aantrekkelijke en leefbare openbare ruimte | |||||||
Beleidsstukken: | ||||||||
Basiskwaliteit bruggen, viaducten en tunnels | 97,7% | 90% | 90% | 90% | 90% | 90% | ||
Toelichting cijfers: | - gekoppeld aan landelijke systematiek/streefwaardes | |||||||
Toelichting indicator: | Geeft inzicht in de technische kwaliteit die buiten op straat objectief gemeten | |||||||
Motivatie keuze: | Geeft een goed beeld van de technische kwaliteit op straat. Is objectief en maakt het mogelijk om objectief en subjectief (inwonersenquête) met elkaar te vergelijken, waardoor er een goed sturingsinstrument ontstaat | |||||||
Bron: | Extern gespecialiseerd bureau op basis van landelijke richtlijnen (CROW), 1x per 2 jaar, visueel elk jaar | |||||||
Bron type: | registratie | |||||||
Frequentie: | overig | |||||||
Hoort bij doel: | Aantrekkelijke en leefbare openbare ruimte | |||||||
Beleidsstukken: | ||||||||
Basiskwaliteit schoon en netjes | 95% | 90% | 90% | 90% | 90% | 90% | ||
Toelichting cijfers: | - gekoppeld aan landelijke systematiek/streefwaardes (CROW) | |||||||
Toelichting indicator: | Geeft inzicht in de technische kwaliteit die buiten op straat objectief gemeten | |||||||
Motivatie keuze: | Geeft een goed beeld van de technische kwaliteit op straat. Is objectief en maakt het mogelijk om objectief en subjectief (inwonersenquête) met elkaar te vergelijken, waardoor er een goed sturingsinstrument ontstaat | |||||||
Bron: | Gemeente Eindhoven, afdeling kwaliteitscontrole MIBOR (registratietool) | |||||||
Bron type: | registratie | |||||||
Frequentie: | per kwartaal | |||||||
Hoort bij doel: | Aantrekkelijke en leefbare openbare ruimte | |||||||
Beleidsstukken: | ||||||||
Prestatieindicatoren | Realisatie | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting | |||
Aantal scholen met BVL-label | 31 | 50 | 53 | 55 | 55 | 55 | |||
Toelichting cijfers: | We streven naar een BVL label op alle basisscholen, dit zijn er c.a. 55. | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toelichting indicator: | Het Brabants Verkeersveiligheids Label is een belangrijk pakket in de educatie van de jongste Eindhovenaren | ||||||||
Motivatie keuze: | We streven naar een BVL label op alle basisscholen | ||||||||
Bron: | Provincie / eigen registratie | ||||||||
Type bron: | registratie | ||||||||
Frequentie: | jaarlijks | ||||||||
Hoort bij doel: | Verkeersveilige stad | ||||||||
Beleidsstukken: | |||||||||
Aantal schoolzones | 50 | 56 | 56 | 56 | 56 | 56 | |||
Toelichting cijfers: | Het doel is om alle scholen van schoolzones te voorzien. In 2022 is de ambitie om dit te realiseren en te behouden. | ||||||||
Toelichting indicator: | Schoolzones zorgen ervoor dat kinderen op een veilige manier naar school kunnen. | ||||||||
Motivatie keuze: | We streven naar een schoolzone bij elke school waar een schoolzone gemaakt kan worden (= 56 scholen) | ||||||||
Bron: | Eigen registratie | ||||||||
Type bron: | registratie | ||||||||
Frequentie: | jaarlijks | ||||||||
Hoort bij doel: | Verkeersveilige stad | ||||||||
Beleidsstukken: | |||||||||
Aantal km nog te realiseren 30 km/u straten in het centrum | 2,8 | 2,2 | 1,4 | 0,9 | 0,6 | 0 | |||
Toelichting cijfers: | In 2019 en 2020 zijn we bezig geweest met de Kanaalstraat en de Vestdijk, deze zijn opgenomen in realisatie 2019. | ||||||||
Toelichting indicator: | Aantal km nog te realiseren 30 km/u straten in het centrum | ||||||||
Motivatie keuze: | Past binnen doelstelling autoluw maken binnenstad | ||||||||
Bron: | Eigen registratie | ||||||||
Type bron: | registratie | ||||||||
Frequentie: | jaarlijks | ||||||||
Hoort bij doel: | Autoluwe binnenstad | ||||||||
Beleidsstukken: | |||||||||
Aantal km snelfietsroutes (Slowlane) | 30,5 | 30,5 | 32 | 32 | 33,5 | 33,5 | |||
Toelichting cijfers: | Dit gaat alleen over de slowlane. | ||||||||
Toelichting indicator: | Dit betreft het aantal km Slowlane (geen andere snelfietsroutes). Maximum is 33,5km (Slowlane compleet) | ||||||||
Motivatie keuze: | Met de Slowlane verbinden we de belangrijke werkgelegenheidslocaties en de stad met een hoogwaardige fietsverbinding. | ||||||||
Bron: | Eigen registratie | ||||||||
Type bron: | registratie | ||||||||
Frequentie: | jaarlijks | ||||||||
Hoort bij doel: | Bereikbaarheid van de stad | ||||||||
Beleidsstukken: | |||||||||
Aantal km HOV-busbanen | 24 | 25 | 29 | 30 | 32 | 32 | |||
Toelichting cijfers: | De toename van het aantal kilometers gerealiseerde HOV-banen is afgestemd op de planning van de aanleg van HOV2 en HOV in de Huizingalaan. Als deze twee projecten gerealiseerd zijn, komt de HOV tussen de Huizingalaan en Eindhoven Airport via de Marathonloop aan bod. Op dit moment is er nog geen zicht op de planning van dit tracé en is daarom nog niet opgenomen inde begrote waarden. | ||||||||
Toelichting indicator: | Het aantal gerealiseerde kilometers vrijliggende HOV-banen. | ||||||||
Motivatie keuze: | We willen het aandeel duurzaam vervoer in de modal split te verhogen. Dit aandeel bestaat uit de vervoerwijzen fiets, openbaar vervoer en lopen. Het verhogen van het openbaar vervoeraandeel gebeurt onder andere door de aanleg van nieuwe HOV-banen. Hoe meer kilometers HOV-baan, hoe aantrekkelijker het wordt om van de bus gebruik te maken, hoe groter de kans op een hoger aandeel openbaar vervoer in de modal split. | ||||||||
Bron: | Overzicht hoeveelheden areaal en objecten openbare ruimte van de afdeling Geoinformatie en Kwaliteit | ||||||||
Type bron: | registratie | ||||||||
Frequentie: | jaarlijks | ||||||||
Hoort bij doel: | Bereikbaarheid van de stad | ||||||||
Beleidsstukken: | |||||||||
Aantal vernieuwde verkeerslichten | 136 | 149 | 153 | 162 | 172 | 169 | |||
Toelichting cijfers: | Jaarlijks worden er ongeveer 11 verkeerslichten vervangen. Dit aantal is gebaseerd op het gemiddelde aantal vervangingen in de afgelopen jaren. | ||||||||
Toelichting indicator: | Het aantal verkeerslichten dat wordt vervangen. | ||||||||
Motivatie keuze: | In Eindhoven zijn ongeveer 170 kruispunten uitgerust met verkeerslichten, waarvan er nog enkele tientallen sterk verouderd zijn. Deze verouderde verkeerlichten kunnen veel minder verkeer afwikkelen dan nieuwe verkeerslichten, omdat nieuwe verkeerslichten intelligent zijn. | ||||||||
Bron: | Registratie van de afdeling Verkeer en Milieu | ||||||||
Type bron: | registratie | ||||||||
Frequentie: | jaarlijks | ||||||||
Hoort bij doel: | Bereikbaarheid van de stad | ||||||||
Beleidsstukken: | |||||||||
Aantal parkeerplaatsen op (pop-up) P+R | 350 | 950 | 975 | 1.000 | 1.025 | 1050 | |||
Toelichting cijfers: | We zetten in op de uitbreiding van het aantal hubs / P+R | ||||||||
Toelichting indicator: | Het betreft zowel hubs op diverse schaalniveaus, P+R als toekomstige regionale Smart Hubs. | ||||||||
Motivatie keuze: | We willen het gebruik van P+R stimuleren, randvoorwaardelijk is dat je voldoende parkeerplaatsen op een P+R aanbiedt. | ||||||||
Bron: | Eigen registratie | ||||||||
Type bron: | registratie | ||||||||
Frequentie: | jaarlijks | ||||||||
Hoort bij doel: | Bereikbaarheid van de stad | ||||||||
Beleidsstukken: | |||||||||
Aantal elektrische laadpunten | 1052 | 850 | 1273 | 1400 | 1540 | 1694 | |||
Toelichting cijfers: | Cijfers gebaseerd op de klimaatmonitor. Begroting is aangepast op basis van realisatie 2020 met een jaarlijkse groei van 10%. | ||||||||
Toelichting indicator: | Het betreft de registratie van de RDW. | ||||||||
Motivatie keuze: | Het aanbod van laadpalen is één van de factoren voor de introductie van elektrische auto’s | ||||||||
Bron: | Externe registratie | ||||||||
Type bron: | registratie | ||||||||
Frequentie: | jaarlijks | ||||||||
Hoort bij doel: | Duurzame mobiliteit | ||||||||
Beleidsstukken: | |||||||||
Groot onderhoud wegen (aantal) | 8 | 9 | 11 | 7 | 7 | 7 | |||
Toelichting cijfers: | Geen directe ontwikkeling. Budgetten zijn gelijkblijvend. Het aantal is afhankelijk van wat er op welke locatie nodig is en of dit een groot of klein project is | ||||||||
Toelichting indicator: | Het betreft het aantal wegen waar groot onderhoud aan uitgevoerd wordt (incl. herinrichting) | ||||||||
Motivatie keuze: | Geeft aan wat we doen met beschikbare middelen: hoeveel wegen pakken we aan van het beschikbare budget | ||||||||
Bron: | Onderhoudsprogramma | ||||||||
Type bron: | registratie | ||||||||
Frequentie: | jaarlijks | ||||||||
Hoort bij doel: | Aantrekkelijke en leefbare openbare ruimte | ||||||||
Beleidsstukken: | |||||||||
Groot onderhoud bruggen, viaducten en tunnels (aantal) | 3 | 5 | 6 | 5 | 5 | 5 | |||
Toelichting cijfers: | Geen directe ontwikkeling. Budgetten zijn gelijkblijvend. Het aantal is afhankelijk van wat op welke locatie nodig is en of dit een groot of klein project is | ||||||||
Toelichting indicator: | Het betreft het aantal kunstwerken waar onderhoud aan gepleegd wordt. Type onderhoud wordt bepaald op basis van uitkomst van inspecties | ||||||||
Motivatie keuze: | Geeft aan wat we doen met beschikbare middelen: hoeveel kunstwerken pakken we aan van het beschikbare budget | ||||||||
Bron: | Onderhoudsprogramma | ||||||||
Type bron: | registratie | ||||||||
Frequentie: | jaarlijks | ||||||||
Hoort bij doel: | Aantrekkelijke en leefbare openbare ruimte | ||||||||
Beleidsstukken: | |||||||||
Uitvoeren straatreiniging (areaal in hectare) | 1.356 | 1.366 | 1.357 | 1.358 | 1.359 | 1360 | |||
Toelichting cijfers: | Bepaald op basis van te verwachten ontwikkeling te onderhouden areaal | ||||||||
Toelichting indicator: | Het betreft het areaal dat onderhouden wordt | ||||||||
Motivatie keuze: | Geeft aan wat wij er aan doen om er voor te zorgen dat de stad netjes en schoon is | ||||||||
Bron: | Areaalgegevens afdeling BOR die deze gegevens in haar systeem heeft zitten | ||||||||
Type bron: | registratie | ||||||||
Frequentie: | per kwartaal | ||||||||
Hoort bij doel: | Aantrekkelijke en leefbare openbare ruimte | ||||||||
Beleidsstukken: | |||||||||